Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania



1. W jaki sposób zapłacić za przesyłkę?
Postępuj zgodnie z informacjami na ekranie.
Zapłać -> zostaniesz pokierowany do serwisu przelewy24.pl gdzie będziesz mógł dokonać płatności. Po akceptacji przelewu powrócisz do Migiem24 w celu dokończenia zamówienia.



2. Czy mogę zapłacić za przesyłkę przy nadaniu lub odbiorze paczki?
Koszt zleceń składanych za pośrednictwem Migiem24 pokrywa Zleceniodawca. Płatności za zlecenia nie mogą być regulowane przy wydaniu przesyłki kurierowi ani przy doręczeniu paczki do Odbiorcy.



3. Jaka jest dopuszczalna waga przesyłki?
Dopuszczalna waga przesyłki spakowanej w karton wynosi 70 kg (31,5 kg dla DHL i 30kg dla K-ex). Cięższe przesyłki muszą być spakowane na europalecie. Dla wszystkich przesyłek obliczana jest waga wymiarowa: długość x szerokość x wysokość (cm) / 5000 (UPS) oraz długość x szerokość x wysokość (cm) /4000 (DHL) oraz długość x szerokość x wysokość (cm) / 10000 (K-EX) Do określenia kategorii wagowej przesyłki zawsze wybierana jest wyższa waga (rzeczywista lub wymiarowa).



4.Jakie wymiary może mieć przesyłka?
Suma długości i obwodu musi być mniejsza niż 330 cm, przy czym najdłuższy z tych wymiarów nie może przekroczyć 270 cm. Za przesyłki, których choć jeden wymiar nie mieści się w ograniczeniu 1,2 m x 0,8 m x 0,8 m, przewoźnik pobiera dodatkową opłatę za element niestandardowy. (UPS) Przesyłka nie może przekraczać wymiaru 140x60x60. Jeśli choć jeden wymiar nie mieści się w tym ograniczeniu przewoźnik dolicza opłatę za element niestandardowy. Suma wszystkich boków nie może jednak przekroczyć 300cm a najdłuższy bok 200cm. (DHL) Maksymalna suma boków w K-ex nie może przekroczyć 260cm a najdłuższe boki to długość do 180cm, szerokość 80cm i wysokość 80cm.



5. Co to jest element niestandardowy?
Elementem niestandardowym nazywane są takie cechy paczki jak nietypowy kształt lub opakowanie, które powodują, że charakteryzujące się nimi przesyłki są trudniejsze w przewozie i sortowaniu. Zarówno firma UPS, DHL jak i K-ex pobiera dodatkową opłatę z tytułu elementu niestandardowego. Do elementów niestandardowych są zaliczane przedmioty: – opakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna; – o kształcie cylindrycznym, takie jak: beczki, bębny, wiadra; – o kształcie okrągłym, owalnym, nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami; – o lepkiej powierzchni, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się; – których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy lub płyny (w tym chemikalia); – opony, które nie są całkowicie zamknięte w opakowaniu zewnętrznym z tektury falistej (UPS) Elementem niestandardowym określa się również duże wymiary paczki:, *w przypadku UPS takie: -których długość przekracza 120 cm lub szerokość 80 cm lub wysokość 80 cm lub suma długości i obwodu przekracza 300 cm, waga rzeczywista lub wymiarowa jest większa niż 30 kg. Przesyłki niestandardowe to również towary o nieregularnym kształcie, w innym opakowaniu niż prostopadłościenny karton lub skrzynia o maksymalnych wymiarach 1,4 x 0,6 x 0,6 m, np. tuba, towary kruche i delikatne, towary owinięte jedynie tekturą, folią (w tym folią rozciągliwą stretch) lub pianką.zawartość opakowania bez wypełnienia zabezpieczającego przed przemieszczaniem się, zawartość opakowania nierównomiernie rozłożona wewnątrz lub posiadająca ostre, wystające elementy, mogące uszkodzić opakowanie zewnętrzne, owinięte tylko folią stretch, konieczność zapewnienia pionowego ustawienia towaru, przesyłki oznaczone naklejkami ostrożnie szkło. (DHL)



6. Kiedy kurier odbierze przesyłkę?
Czas podjazdu kuriera po przesyłkę jest uzależniony od godziny, w której zostało wykonane zlecenie oraz od kodu pocztowego nadawcy. Podczas wypełniania formularza system wskaże najbliższy możliwy dzień i przedział czasowy, w którym kurier będzie mógł odebrać przesyłkę, jak również umożliwi samodzielny wybór godzin odbioru przesyłki z podanego zakresu godzinowego. Najczęściej zlecenia złożone do południa realizowane są tego samego dnia, a złożone po południu kolejnego dnia.



7.W jakich godzinach Odbiorca otrzyma nadaną przeze mnie przesyłkę?
Standardowo Kurierzy dostarczają przesyłki w godzinach pracy tj. pomiędzy 9:00 – 17:00.



8. Co to jest waga wymiarowa/przestrzenna?
W przesyłkach kurierskich waga objętościowa przesyłki jest równoznaczna z powierzchnią/przestrzenią, jaka jest wymagana do jej transportu. Waga objętościowa lub waga wymiarowa zostaje obliczona i porównana z rzeczywistą wagą przesyłki, co umożliwia sprawdzenie, która wielkość jest większa. Do wyliczeń kosztu przesyłki brana jest pod uwagę większa waga.



9. Czy jest możliwość wysłania przesyłki z opcją „za pobraniem”?
TAK, w serwisie Migiem24 możemy realizować przesyłki pobraniowe.



10.Gdzie jest moja paczka?
W każdym momencie możemy sprawdzić status nadawanej paczki w naszym serwisie. Dokładniejsze informacje o etapie wysyłki paczki można znaleźć na stronie kurierów UPS bądź DHL.



11.Kurier nie zastał odbiorcy w domu, co dalej?
W pierwszej kolejności kurier może zadzwonić do odbiorcy przesyłki i uzgodnić z nim czas i miejsce odbioru przesyłki. W większości przypadków zostawia avizo, kurier następnego dnia roboczego podejmuje kolejną próbę dostarczenia przesyłki do adresata. Jeśli i ta próba nie będzie udana, przesyłka wraca do magazynu gdzie jest przechowywana przez okres 5 dni. Po upływie 5 dni przesyłka zwracana jest do Nadawcy na jego koszt.



12. Na czym polega zwrot dokumentów?
Do nadawanej przesyłki możesz dołączyć dokumenty, które mają być podpisane przez odbiorcę. Kurier dostarczy je razem z paczką, a po podpisaniu ich przez odbiorcę zostaną one z powrotem wysłane do Ciebie.



13. Jeśli paczka jest uszkodzona?
a) zależnie od poziomu uszkodzenia podejmij decyzję o przyjęciu lub odmowie przyjęcia paczki
b) spisz niezwłocznie z kurierem protokół szkody
c) poinformuj nadawcę o powstałej szkodzie.



14. Chciałbym zmienić datę odbioru przesyłki w opłaconym zamówieniu. Jak to zrobić?
Wyślij zapytanie mailowe e-mail: bok@migiem24.pl
Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 16:00.



15.Jakie usługi realizujemy bezpośrednio poprzez naszą platformę?
Bezpośrednio za pomocą naszej platformy możesz nadać:
a) Paczkę kurierską krajową UPS i DHL
b) Paczkę kurierską zagraniczną (eksport), standardową i lotniczą UPS na terenie UE
c) Paletę krajową DHL i K-EX



16.Chcę nadać paletę, jakie mogą być jej maksymalne wymiary i waga, a także czy muszę mieć swoją drewnianą paletę?
Standardowo obsługiwane przez nas palety to Euro. Maksymalna waga palety to 1000kg Nie jest obowiązkiem aby posiadana paleta była drewniana. Coraz częściej spotkać można w obrocie palety plastikowe czy aluminiowe kosze paletowe. Warunkiem koniecznym jest aby paleta nie była uszkodzona i zbyt wyeksploatowana tak aby zapewniła stabilność i bezpieczeństwo przewożonego ładunku.



17.Jak wysłać przesyłkę z innego adresu niż standardowy?
Aby wysłać paczkę np. od klienta do siebie należy zmienić dane nadawcy podczas wypełniania formularza. Dane te są w pełni edytowalne.



18. Czy dostawa w sobotę dotyczy całej Polski, czy tylko niektórych regionów?
Dostawa w sobotę dotyczy tylko niektórych regionów Polski. Z reguły są to obecne i byłe miasta wojewódzkie oraz wszystkie miasta gdzie znajdują się oddziały danego przewoźnika. Aby sprawdzić dokładnie czy możemy nadać paczkę w konkretne miejsce z doręczeniem sobotnim należy wykonać symulację nadania paczki na naszej stronie z użyciem kodu pocztowego odbiorcy. Wówczas uzyskamy dokładną informację o dostępności usług.



19. Czego nie można wysyłać
Nie wysyłamy następujących towarów:
• napoje alkoholowe;
• ADR – materiały niebezpieczne
• akumulatory
• skóry zwierząt
• towary o szczególnej wartości (np. dzieła sztuki, antyki, kamienie szlachetne, złoto i srebro);
• towary/materiały niebezpieczne;
• Broń palna
• futra;
• kość słoniowa i produkty z kości słoniowej;
• żywe zwierzęta;
• gotówka oraz przedmioty zbywalne;
• towary łatwo psujące się;
• rzeczy osobiste (z wyjątkiem wysyłek do USA);
• rośliny
• materiały pornograficzne;
• Nasiona
• znaczki pocztowe o wysokiej wartości;
• tytoń i wyroby tytoniowe;
• bagaż pozostawiony bez opieki.
• meble(DHL)
• żywność (DHL)